Amatőr írók klubja: Nyaralásom története 2.

Szeretettel köszöntelek a Amatőr Írók Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is, játssz, tölts fel írásokat, képeket, olvass, kritizálj.... és máris részese lehetsz egy fantáziavilágnak, amit az írók közössége teremt.

Az utazás.

Háromszori átszervezés, ujraprogramozás átcsoportositás és átpakolás után, utra készen álltunk, és vártuk a kellő időt ,  hogy átadhassuk magunkat az utazás örömeinek , ujdonságainak, netán nemvárt eseményeinek. Mert ha nem várt eseményekre készül az ember akkor a váratlan események nem érik váratlanul.. Alig egy negyedórával vonatindulás előtt már kint voltunk a göröngyös peronon , ahol a szép új kerekes, görgős bőröndök társaságában kerestük vagonunkat , amelyik pontosan a vonat végén, olyan száz méterre leledzett, és kilences számot viselt.Erre szólt a jegyünk , és pontosan a 21, és 23 székre, ablak mellé.

Itt ért az első meglepetés , mert ez a vonat légkondicionált volt, tiszta, ablaka átlátható, és nyitható az ajtaja viszont légmentesen zárt. A meglepetés azért volt kellemes , mert hosszú távolságra már rég nem utaztam, és ismereteim megrekedtek valahol az ingajáratoknál, ahol ezek az adottságok a civilizált utazáshoz , sajnos még gyerekcipőben járnak.

Természtesen ezen a vonaton nem szabad dohányozni, amit helyeslek is , de amikor eszembe jut , hogy nem kevesebb mint tizenegy órát kell utazzak akkor egy kicsit megkérdőjeleztem helyeslésemet,  azonnal leszálltam és hamarjába elszivtam vagy három cigit, közben azt figyeltem , hogyan bosszankodnak  kerekes bőröndű utastársaim, amint bőröndjük kereke el-el sülyed a peron gödreibe, ennélfogva szép csinos drága bőröndjüket gyakorlatilag a földön huzzák. Egy cseppet sem irigyeltem őket pedig az én kezem a bőröndök szállitásától már úgy  megnyúlt , hogy , hogy a térdem alá ért és ha egy kicsit szőrösebb lettem volna mint amilyen vagyok , nyugodtan eladhattam volna magam majomként.

A feleségem elhelyezkedett az ablak  mellett természetesen  menetiránynak szemmel , mert azt gondolta , hogy ez igy lesz utazásunk végéig. Ebben egy óriásit tévedett, mert utunk során, nem kevesebb mint ötször váltottunk irányt , ennélfogva , hol az elsők voltunk a mozdony után, vagy utólsók, és feleségem sem utazott állandó jelleggel a menetiránnyal szemben. Ekkor jött el az én  időm, mert vonatunk Nagybánya után bevette magáta Szamos völgyébe , és vagy százötven kilóméter hosszúságban szinte párhuzamosan haladtunk vele. Csak néha néha kis időre bujt el kiváncsi tekintetem elől, hogy utána még szebben , még látványosabban, táruljon elém füzfáival, rekettyés bokraival, és szederrel benőtt partjával.

Néha horgászokat láttam amint giliszta csalijukat úszni "tanitották", de ekkor már bennt voltunk a dombok között a "hepe-hupás vén Szilágyban, ahol a nap  néha -néha eltünt a dombok mögött. Az volt az érzésem , hogy  bujócskát játszik velünk, mert rövidesen  újra előtünt és szinte mosolyogva  árasztotta el éltető fényével, melegével  a dombos vidéket.

Megpróbáltam néhány fényképfelvételt csinálni, a mozgó vonatból , de ez űgyetlenségem okán, nem sikerült a legjobban, csak majd Dézsen az állomáson, ahol egy galambot sikerült lencsevégre kapnom -- azt is csak azért mert  úgy sétált le s fel a peronon mit a kedvesét váró ember -- türelmetlenül. Egy helybéli utas felvilágositott, hogy itt mozdonycsere van , ennélfogva a vonat legalább egy negyedórát áll, igy aztán nyugodtan áldozhattam káros szenvedélyemnek a dohányzásnak.

Aztán vonatunk továbblendült, és kapaszkodva igyekezett az egyre emelkedő dombok hegyek közé bevenni magát. A nap egyre gyakrabban bújt el , és egyre gyengébb fénnyel tért vissza a dombok mögül, tudomásunkra adva, hogy rövidesen elhagyja vidékünket , hogy más messzi vidékek embereit, boldogitsa  világitó fényével.

Már elhagytuk a Szamos völgyét, és lassan  a Maros vidékére érkeztünk a hol már estébe hajlott a délután. A vonat nem tágitott mert szigorúan követte az itt még csekélyvizű Maros vonalát. A vizparton apró házak  bizonyitották, hogy itt a hegyek között ahol a termőföld alig terem --ebben a szárazságban , még kevésbé--emberek élnek dolgoznak reménykednek.

Esteledett már, de az emberek nem szüntek meg lejárni a vizpartra , ki vizért, ki horgászni, vagy egyszerüen csak mosogatni, mosni.  Egy lány , vagy asszony  éppen mosott, és az én fantáziám beindult az alkonyi világitásban, és arra gondoltam , hogy az a lány , vagy az az asszony  lehetne akár Iluska is amint fehér pendelyét mossa, esetleg egy Ágnes asszony, a huszonegyedik századból ! Aztán a vonat tovább  kapaszkodott, és én gondolataimmal meg a feleségemmel maradtam, az időközben teljesen sötétbe borúlt éjszakába.

Címkék: gyógykezelés történetek utazás.

László Levente üzente 6 éve

Öröm volt olvasni a folytatást!

. Léda üzente 6 éve

Olyan élethű, mintha én is ezen a vonaton lettem volna.

Légrádi Eloise üzente 9 éve

Ha szép és tiszta a vonat, ha kényelmes, és olyan tájakat lehet látni, amit ti láttatok az ablakból, akkor nem olyan rossz, hogy hosszú, várakozással teli út a vonatozás.

Kozma Norbert üzente 9 éve

Egyetértek az előttem szólókkal, olvasom tovább.

B. I. January -Orsi- üzente 9 éve

Már az is fantasztikus élmény volt, ahogy olvastam a soraidat, megjelentek előttem a tájak, a dombok. Igazán érzékletesen jelenítetted meg őket. Kíváncsian várom, merre visz tovább az utatok.

pásztor pálma üzente 11 éve

Tetszik! Nagyon szemléletes!

William Morgenthaler üzente 11 éve

Jól sikerült a tájleírás. Még nem jártam arra, de el tudom képzelni, hogy nézhetett ki.