Amatőr írók klubja: Emberszárny - 1.04 - Tamás

Szeretettel köszöntelek a Amatőr Írók Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is, játssz, tölts fel írásokat, képeket, olvass, kritizálj.... és máris részese lehetsz egy fantáziavilágnak, amit az írók közössége teremt.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 426 fő
  • Képek - 234 db
  • Videók - 63 db
  • Blogbejegyzések - 7261 db
  • Fórumtémák - 171 db
  • Linkek - 67 db

Üdvözlettel,

Amatőr Írók Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Amatőr Írók Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is, játssz, tölts fel írásokat, képeket, olvass, kritizálj.... és máris részese lehetsz egy fantáziavilágnak, amit az írók közössége teremt.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 426 fő
  • Képek - 234 db
  • Videók - 63 db
  • Blogbejegyzések - 7261 db
  • Fórumtémák - 171 db
  • Linkek - 67 db

Üdvözlettel,

Amatőr Írók Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Amatőr Írók Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is, játssz, tölts fel írásokat, képeket, olvass, kritizálj.... és máris részese lehetsz egy fantáziavilágnak, amit az írók közössége teremt.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 426 fő
  • Képek - 234 db
  • Videók - 63 db
  • Blogbejegyzések - 7261 db
  • Fórumtémák - 171 db
  • Linkek - 67 db

Üdvözlettel,

Amatőr Írók Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Amatőr Írók Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is, játssz, tölts fel írásokat, képeket, olvass, kritizálj.... és máris részese lehetsz egy fantáziavilágnak, amit az írók közössége teremt.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 426 fő
  • Képek - 234 db
  • Videók - 63 db
  • Blogbejegyzések - 7261 db
  • Fórumtémák - 171 db
  • Linkek - 67 db

Üdvözlettel,

Amatőr Írók Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Károly és Dávid felváltva szitkozódtak. Pár órája kapták a hibaüzenetet, és azóta hidegben dolgoztak. Az őrtorony jelentős sérüléseket szenvedett, a legrosszabb pont találta el a becsapódó jármű. Először a romokat takarították, majd szét kellett szerelniük az egész szerkezetet.

 

- Ez az átkozott quadkopter pont telibe találta az elektronikát rejtő dobozt! - morgott Károly, amikor először meglátta.

- Ráadásul pont EZT a tornyot!  - értett egyet vele Dávid.

 

A három, tökéletes körben (illetve szabályos sokszögben) elhelyezett létesítmények az Erőmű védelmét szolgálták. Mint stratégiailag kiemelten fontos objektum, védőterülettel volt ellátva, se a földi behajtást, se a légi megközelítést nem lehetett szabadon megtenni. A jórészt automata rendszer három köre a közepén elhelyezkedő reaktorépületektől kifele a szelíd figyelmeztetéstől a különféle elektronikus impulzusokon át a konkrét lézeres megsemmisítésig terjedő palettán akadályozta meg a rossz szándékú betolakodókat. A sérült, vagyis a legkülső gyűrű 9-es számú tornya különleges helyen állt. A védmű telepítésekor a terep egyenetlenségeit ugyanis az alapozással, és magának a szerkezetnek a méretével kompenzálták, csak akkor végeztek komoly földmunkát, ha nagyon nagy volt az eltérés. Dávid és Károly mai küzdelmét az nehezítette, hogy a kora tavaszi esőzések, havazások és olvadások alkalmával, az a száraz időben szinte észrevétlen meder, amiben a torony állt, kb. 30-50 centi mélyen volt képes vízzel telítődni, így egy ideiglenes tavacskát hozva létre.

 

Az erőmű karbantartó flottáját képező egyik hatkerekű addigra már tengelyig süllyedt a vízbe. Sérült fém-és kompozit elemek, egy felismerhetetlenségig összeroncsolódott négyrotoros teherszállító távvezérlésű kishelikopter, illetve egy másik hasonló eszköz maradványai, és két megtermett szerszámosláda foglalt helyet a platóján, no meg egy hatalmas létra, amiről a két mérnök, a torony szerkezetének támasztva küzdött az elemekkel.

 

- Megsérült az a tartógerenda ott. Ki kell cserélni – mutatta Dávid.

- Látom. Ráadásul vacak meló lesz, amióta a komplexum megépült, ezek a tornyok itt állnak esőben, fagyban, tűző napon. Egyszer mielőtt idejöttél, az egyik hasonló építmény megrogyott valami anyaghiba miatt. Akkor még több karbantartó dolgozott itt, de öten, három napig, egy négykarú robottal és két emelővel küzdöttünk vele. Ha mázlink van, ki bírjuk úgy szedni, hogy becsavarunk egy ideiglenes tartóelemet, lekapjuk a sérült rész, és nem borul ránk az egész.

- Csak nem borul.

- Ja, de a csavarok tuti úgy össze vannak gyógyulva...

 

Össze voltak. A roppant anyákat csak közös erővel tudták kibontani. A korábban említett szerelőrobotot, bár most is a rendelkezésükre állt volna, egyrészt nem volt kedvük előhozni azért a 6 darab csavarért, lévén jó pár kilométerre voltak a szervizhangártól, másrészt eleve nehezen hozzáférhető volt.

 

- Ha egyszer megtudom ki vezette neki ezt a koptert ennek a toronynak, eltöröm a kezét! - mondta Károly, miközben az ő kesztyűje egy meghajlott nyelű, megrepedt fejű nyomatékkulcsot szorongatott.

- Ez volt a kedvenc kulcsom – szomorkodott Dávid - Ráadásul nincs másik nálunk. Vissza kell mennem.

 

Utóbbi kijelentését annyira nem sajnálta, mint a szerszámot. Vízálló overalljában ugyan nem okozott különösebb fejtörést kicaplatnia a tó méretű pocsolyából, de a hangárig hosszú lett volna az út gyalog. Dávid azonban így bevethette kedvenc „játékszerét”. Elővette a hordozható konzolját, felvett egy ipari kivitelű 3D szemüveget, és beröffentette az egyik Kolibrit. A precíz, munkára kitalált helikopter a hangárban finoman emelkedett a levegőbe, az automatikus kapu kitárult, és alig néhány perc múlva Dávid már magát látta a gép kameráin keresztül, amint önmagához közelít.

 

- Kijátszottad magad? - kérdezte Károly, amikor immár a gépből szállt ki visszafelé, alig leplezett mosollyal az arcán, és egy tartalék kulccsal a kezében.

- Többet is használhatnánk őket...

- Mégis minek? Tudom hogy te legszívesebben erről szerelnéd a János fűnyíróját is, 5 centire a föld fölött lebegve, de...

- Oké, tudom. Viszont most konkrétan a magasban kell szerelni.

- Én maradok a létránál, de ha a rotor a képembe fújja a vizet, belelöklek! - morgolódott Károly.

 

Kicserélték a sérült gerendát, majd nekiláttak az elektronikának. A torony „agya” több sebből vérzett. Maga a „fekete doboz” meglehetősen robusztus szerkezet volt, de a többszörösen túlbiztosított kábelezést jelentősen megnyirbálta a becsapódó négyrotoros futárjármű. Amíg Dávid a multiműszerével a lehetséges szakadásokat, jelátviteleket, a doboz üzeneteit méregette, Károly lemászott a platóra és szemügyre vette a károkozót.

 

- El nem tudom képzelni mit akartak ezek. Lehetetlen két ilyen vacakkal átjutni a tornyokon, és megsemmisíteni se lehet őket. Az az érzésem hogy talán nem is direkt repült neki. De akkor véletlenül? Valami nagyon kezdő pizzafutár lehetett.

 

A négy- hat- illetve nyolc motoros, könnyű elektromos repülő szerkezetekkel történő csomagszállítás évtizedek óta a szinte kizárólag digitálisan működő kereskedelem kézzel fogható termékeinek célba juttatásának vált a majdnem egyeduralkodó eszközévé. A friss villásreggelitől a bútorig mindent kisebb-nagyobb kopterek szállítottak házhoz. Mivel az emberi agy kapacitása az egyik legolcsóbb nyersanyag lett 2030 körülre, tekintve hogy szinte mindenki folyamatosan a virtuális térben csinált valamit, hamar felhagytak a bonyolult és kétes hatékonyságú, ám drágán fejleszthető automatikus rendszerek használatával, és némi díjazásért cserébe a szállítócégek emberekkel vezettették a gépeket, távvezérléssel.

 

- Én sem értem, talán sose tudjuk meg. Melyik cég? - kérdezte Dávid.

- Szi-Fly. Fura. Ők elég korrektek, nemhiába piacvezetők Nagykálban.

 

Amíg Dávid megpróbálta az elektronika útmutatásait, a műszere jeleit és a saját érzékszerveinek információit feldolgozva az elpusztult kábelek erdőjét cserélgetni, Károly a platón ült és a fizikai munkát pihente ki. Közben apró alkatrészekre szedte a pórul járt koptereket, és kollégája küzdelmének rosszkedvét próbálta elvenni, ha már a szűk helyen izzadó Dávid munkájához nem sokat tudott hozzátenni.

- Ez, ami vagy hatszáz méterrel odébb zuhant le, még majdnem használható. Valószínűleg a második toronykör kényszerítette le egy elektromágneses impulzussal, aztán elég keményen landolt, de nem túl magasról. Mindig akartam egy ilyet, videózáshoz. Az olcsó játék vackok nem ilyen jók, mint ezek a munkagépek. Lehet hogy üres óráimban kipofozom.

- Azt a rohadt... - kiáltotta Dávid, majd négy kemény koppanás, egy csendülés, jellegzetes hangú reccsenések, és egy öblös csobbanás hallatszott.

Károly lekukucskált a platóról. A kristálytiszta olvadékvízben szétterülő koncentrikus hullámok épp visszaverődtek a benne álló jármű kerekeiről és a torony talapzatáról. A tócsába érkezés epicentrumánál valami felkavarta az ázott talaj sarát.

 

- Ha ezt vízállósági és ütésállósági tesztnek akartad, akkor szólok, hogy felesleges, egy ilyen multiműszert nem a 8 méter magasból egy őrtorony vázszerkezetén pattogás utáni lubickolásra terveztek - vonta le a nap legszomorúbb következtetését.

- Kösz, ezt magamtól is tudom - morgott Dávid. Lemászott a létráról, bár az utolsó fél méterről dühösen a vízbe ugrott, ezzel lefröcskölte a kukucskáló kollégát. Némi keresgélés után kiemelte a beleit lógató, sáros műszert, majd egy ingerült mozdulattal a platóra hajította.

- Menjünk haza, úgyis mindjárt besötétedik. A szerkezet stabil, az elektronika addig ellesz a vészáramköreivel, meg úgysem támadja meg senki az erőművet addig, vagy átveszi a többi torony.

- Támogatom - mondta Károly.

 

Még írtak egy kárbejelentő jegyzőkönyvet a Szi-Fly-nak, hogy bokszolják le a biztosítójukkal. Dávid szívesen felszámlázta volna a műszert és a csavarkulcsot is... Károly az Erőműben maradt, egyrészt ma ő volt az ügyeletes, másrészt nagyon helyre kuckója volt a szervizhangár melléképületében, és ő évek óta szívesen élvezte ennek magányát. Dávid viszont hazaindult az egyik elektromos szolgálati autóval.

 

Hazaérve még megrendelte a mai nap áldozatainak pótlásait. Nem akarta a beszerzési csoportra bízni, nagyon a kezére állt már az elpusztult műszer, ugyanolyat, vagy annak frissebb modelljét szerette volna, és ha már ott volt, a nyomatékkulcsból se akart valami gagyit. Furcsa módon mindkettő volt a bolt közeli raktárában, így felajánlották a kiszállítást, ráadásul a drága műszer miatt már ingyen.

„Legalább rázhatom az öklöm a Szi-Fly egyik kopterének, hátha pont az a majom hozza ki, aki miatt egész nap kínlódtunk” - gondolta, és a lakásához kérte a szállítást.

„Mai szállítás” - pipa. - Ha már felajánlottad, felőlem fél tízkor is, oldjátok meg.

„Személyes átvétel”  - „Még szép, nehogy levágjátok nekem a tehernyílásba a vadonat új kütyümet, hogy agyoncsapja a 2 kilós csavarkulcs!”

Eltelt néhány másodperc.

„Terasz?” - No ez meg milyen kérdés? „Van” - Nesze neked.

 

Bár ilyenkor már nem egészséges táplálkozni, keresett egy kis rágcsálnivalót. Nem sokat ettek ma. Közben jobb híján a csomagjának valósidejű közeledését figyelte. Ahogy kiszámlázzák, ahogy összeszedik, ahogy átveszi a futárcég... Másodperc pontosan nyomon követhető volt minden, Dávidot mindig elbűvölte, még akkor is, ha csak puszta adatok és egyszerű ábrák mutatták is.

 

„Még fél perc és itt lesz”

Az erkélyajtóhoz lépett, kisétált. Nem volt nagy balkon, de Dávid direkt választotta ezt a lakást. Jó volt ide kiülni néha és a Mátra fölött nézni a naplementét. A virtuális világ milliónyi élménye számára mindig egy kicsit túl harsány volt az ilyen nyugodt pillanatokhoz képest. A Nap viszont most már több órája lement. A csillagokat nézte. A hideg, de tiszta kora tavaszi levegő picit felfrissítette. Meghallotta a kopter halk zümmögését. „Kissé mélyen zümmög. De milyen mélyen! Ez legalább egy 80 kilós teherbírású hatrotoros!”

 

„Biztos kiesett az a két kis vacak, amit Károly most is bütykölhet a hangárban” - gondolta Dávid. Ám a kopternek olyan hangja volt, mint ami nem egy 3-4 kilós csomagot visz, hanem legalább egy fotelt. Ahogy a szerkezet befordult a sarkon, Dávidnak tátva maradt a szája. A tehergép egy EMBERT hozott, aki meglehetős magabiztossággal landolt egy fura, manőverrel, a talpára ugorva a hasonló mutatványokhoz meglehetősen szűkös erkélyen, majd lecsatolta a hátizsáknak iszonyatosan nehéz szerkezetet, majd lekapta a sisakját.

 

- Jó estét, Szilágyi Tamás vagyok, itt a rendelése – nyújtotta át a hasára kötött apró hátizsákból a kapkodva összeragasztott két tárgyat az élő szállítmány.

- Szabó Dávid - rázott kezet a csomagját hozó emberi csomaggal - Érdekes belépő...

- Érdekes tárgyak! - válaszolta Tamás.

- Elnézést a tolakodásért, de nem minden nap látok a szállítandók közt hasonlókat. Mivel hazafelé tartottam a cégtől, gondoltam útba esik. Kis kitérővel...

 

Dávidnak szimpatikus lett új ismerőse.

- Én is szoktam néha repülni, CX-4-es Kolibrik vannak az Erőműnél.

- Ott dolgozik? Pardon, Azt hiszem én vagyok az idősebb. Nem baj ha tegeződünk?

- Nem, nyugodtan. Sőt, kerülj beljebb.

- Csak ha nem zavarok. Szóval az Erőmű. Kaptam ma tőlük egy szívhez szóló levelet.

- Mondd, hogy nem te voltál a pórul járt gép pilótája!

- Nem, de nekem kellett megmosni a hülye fejüket. Én vagyok a Szi-Fly főnöke.

- Értem. Én meg aki a levelet írta a kollégámmal. A két rezidens karbantartó mérnök egyike. Azért rendeltem a nyomatékkulcsot meg a műszert, mert mindkettő a mai javítás kárlistáján szerepel.

- Na, az „érdekes belépőm” most válik kínos belépővé – mosolygott Tamás.

- Lehet hogy mégsem. Iszonyúan kíváncsi vagyok erre a repüléses kérdéskörre. Szemmel láthatólag nem most kezdted... - lelkesedett Dávid.

- Valóban nem. Éjszakánként, amikor nem sokan láthatják, még a futárjaim is alszanak, kicsit szoktam röpködni. Nem ideális, a D6-120-as ugyan nagyon biztonságos, 120 kiló teherig viszonylag könnyedén mozog, így a 90 kilómat simán elviszi, plusz egy-egy csomagot is. Viszont hátizsáknak a maga több mint 55 kilójával kényelmetlen ha leszállok. És ez úgy 55, hogy minden kvázi felesleges sallangot leszereltem róla. Amikor elkezdtem futárkodni, amikor a céget megalapítottam... Tudod mindig is érdekelt a repülés. Pilóta és géptervező akartam lenni, végül kopterfutár lettem, aztán egy kis befektetés, egy kis helyezkedés...  Néhány év, és a Szi-Fly már fogalom a környéken. Mint futárcég vezető, le kellett tennem egy komoly pilótavizsgát. Szinte minden akkor gyakori típusra lelkesedésből megszereztem a szakszolgálati engedélyt. Nagyjából 10 tonna teljes súlyig mindennel repülhetek, nemcsak forgószárnyassal, de merevszárnyúval is, de azok sajnos a cégnek nem képezik a profilját, hobbynak pedig drága... Így lett ez a hexakopter.

- De ezek tehergépek. Nem kaptál még büntetést?

- Nem. Még az elején a helyi rendőrfőnök egy felvétel alapján kérdőre vont, de megmutattam neki a szakszómat, meg addigra már mi szállítottuk nekik is a fánkot, úgyhogy azóta sosem bántom a szemüket. Különben is, talán te is tudod, a valóság szinte senkit sem érdekel, amíg minden működik benne, és nincs semmi gubanc. Ha valami nem jó, egyből rád húzzák a vizes lepedőt, de még a bűnözés döntő többsége is átköltözött a kibertérbe.

- Ha belegondolok, igazad van. Nekünk, akiknek muszáj hogy közünk legyen a valósághoz, szerintem nincs is kedvünk baromságokra. Ott a Mátrix ha hülyeséget akarunk csinálni.

 

Dávid és Tamás még órákig beszélgettek. A mérnök a Kolibris élményeit mesélgette, de a futár ebben mindig tudott egy jobbat. Ám a szereléses történetekben Dávid bizonyult tapasztaltabbnak, bár ránézésre legalább 5-6 évvel fiatalabb volt.

 

- Már ennyi az idő? - eszmélt Tamás, amikor már alig bírt ülni a felkínált széken.

- Hű, tényleg! - Dávid is most érezte meg mennyire álmos - Hogy jutsz haza?

- Ahogy jöttem. Csukott szemmel is tudom az utat akárhonnan akárhova. Majd alszom repülés közben is - mosolygott Tamás.

- Ismételhetnénk ezt a beszélgetést! Kevés embert ismerek akinek hasonló az érdeklődési köre. Az elérhetőséged megvan a csomagnaplóban. Majd átküldöm a privát címem, de a hivatalos céges levelek is az én hatásköröm.

 

Dávid helyeselt, elbúcsúzott, majd hosszasan nézett újdonsült barátja után. Valami különös érzés kerítette hatalmába, hogy még sok kalandban lesz részük, és már egy kicsit se bánta, hogy egész nap szerelt Tamás egyik alkalmazottja miatt.

 

Címkék: bodor áron emberszárny sci-fi

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ócsai Norbert üzente 7 éve

És pontosan ezért Ők a főszereplői ennek a világnak: A digitális avatárok egyre terjedő bináris labirintusában ők még képesek élő emberekként tölteni a napjaikat. Ahol mindent a gombok és számok uralnak, ott ugyanazt náluk még a gondolatok irányítanak.
Nem vesztek el teljesen: Ők Személyiséget, egy olyan környezetben, ahol mindenki más már csak egy karakter. Érzik az életet, szívják a levegőt - Dávid élvezettel néz fel a csillagokra, Eszter keresi a személyes kapcsolatokat, Károlynak a munkahelyén saját kis kuckója van, Tamás pedig örömmel száguld a felhők ölelésében.

Mindegyikükben megvan az a bizonyos szikra, ami még tartja a valódi világ iránt érzet izgalmakat. És amíg eme szikra él, addig a világ képtelen lesz teljesen virtualizálódni.

Válasz

Bodor Áron üzente 7 éve

8(+) főszereplője van a regénynek, és hatvan évnyi kitalált "történelme". Mindezt egy erősen technikára épülő világ technikai környezetében. De végigvonul rajta három bőven kifejtett szerelmi szál, sok barátság, egyéni sorsok alakulása. Valóban, az elején kénytelen voltam bizonyos dolgokat tisztázni.

Válasz

Amie Mon üzente 7 éve

Érdekes, ahogy képesek még - legalábbis ők ketten - új, baráti kapcsolatot kialakítani egy olyan világban, ami alig létezik. Nyilván nagyon kevesen maradtak azok, akik ezt még mindenféle nehézség nélkül meg tudják tenni.

Gondolom, még mindig az eleje, mert még mindig épülünk itt műszakilag. Röfögő kolibrik és repkedő kopterek, tornyok, elromlott alkatrészekkel. Nem mondom, hogy élvezem, inkább mindig csak örülök, ha emberi vonatkozás történik.

Válasz

G. P. Smith üzente 8 éve

Végre ideértem. Kicsit el vagyok havazva. Nagyon aprólékosan felépített világ ez, minden részlet a helyén van. Számomra talán kicsit túl aprólékos is és bevallom, a téma sem áll közel hozzám. De mint írásmű tetszik, szépen írsz, jól össze van rakva.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu