Szeretettel köszöntelek a Amatőr Írók Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is, játssz, tölts fel írásokat, képeket, olvass, kritizálj.... és máris részese lehetsz egy fantáziavilágnak, amit az írók közössége teremt.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Amatőr Írók Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Amatőr Írók Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is, játssz, tölts fel írásokat, képeket, olvass, kritizálj.... és máris részese lehetsz egy fantáziavilágnak, amit az írók közössége teremt.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Amatőr Írók Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Amatőr Írók Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is, játssz, tölts fel írásokat, képeket, olvass, kritizálj.... és máris részese lehetsz egy fantáziavilágnak, amit az írók közössége teremt.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Amatőr Írók Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Amatőr Írók Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is, játssz, tölts fel írásokat, képeket, olvass, kritizálj.... és máris részese lehetsz egy fantáziavilágnak, amit az írók közössége teremt.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Amatőr Írók Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Jézus, mint egy Messiás. 3-dik rész..
Heródes a nagy találkozásra királyi pompába öltözött. Aranykoronáját fejére
illesztette, királyi palástba bújtatta, hordóhasú, szőrös mellét, vadkanra
hasonlító testét. Rövidlátó szürkéskék, apró disznószemei ravaszul pislogtatva
a belépőkre. A király trónusa a nagyterem közepén állt. Tőle jobbra és balra
helyezkedtek el a főpapok közül meghívottak és tanácsadói, a főurak. Előtte
cédrusfa reggeliző asztal gyümölcsökkel, ciprusi borral, mézes fügével és tejes
mandulával megrakva. Így várta a nagy találkozást.
Hogy mit várt ettől a találkozástól. Először is tisztázni akarta azt a
pletykát, hogy Jézus Dávid király leszármazottjaként, mivel, hogy Dávid is
galileai volt, s Jézus Dávid törzséből származó galileai, mint Dávid király
reinkarnációja Izrael királyaként lépne fel ellene, magának vindikálva Izrael
trónját, vagy is Dávid trónját.
Ezt fontos volna tisztázni, mert ha ő Heródes parvenü, akkor le kellene mondani
orvgyilkosságokkal megszerzett negyedes, majd feles királyi rangjáról. Ha
viszont Jézus nem tör hatalomra, akkor meg kell őt nyerni a hatalom számára.
Ilyen gondolatok kavarogtak fejében, amikor az udvarmester bejelentette, hogy
Jézus van itt kísérőivel együtt.
Engedd be őket, hadd járuljanak színem elé mondta Heródes és igyekezett királyi
pózt felvenni.
Kinyílt a nagyszárnyas ajtó és belépett rajta egy délceg kétméternyi magas, szép
arcú, rövidre nyírt divatos szakállt és bajuszt viselő, vállára omló
gesztenyebarna hajú férfi. Belépésével mintha felragyogott volna valami delejes
fény körülötte. Feje felett glória jelent meg. Égszínkék szemeiből átható
tekintetet lövellt az uralkodó felé és három lépésre tőle, vele szemben
megállt. Sem térdhajtás, sem leborulás, semmi. Csak állt előtte némán. Kísérői
a háta mögé húzódva a háttérben maradtak. A hirtelen beállott csendet ércesen
csengő hangja törte meg.
Hívattál király, íme, itt vagyok.
Légy üdvözölve Próféta dünnyögte a király negédesen, napirendre térve az
etikett megsértésén. Rögtön rá is tért az őt erősen izgató dologra.
igaz-e, hogy amint Izrael és Palesztina szerte, hirdetik, hogy te vagy a zsidók
királya.
Jézus átható tekintetével szinte keresztülfúrva hagyta pár percig kétségek
között vergődni Heródest, majd így válaszolt.
Nem, Izraelnek csak egy királya van, azt pedig Heródesnek hívják. Nem
vindikálom magamnak ezt a rangot, meghagyom neked.
Tehát nem igaz az a szóbeszéd, hogy Dávid király reinkarnációjaként a trónra
tartasz igényt.
Nem, ettől nem kell, hogy félj uram.
És mitől kellene tartanom.
Önmagadtól, Uram.
Igazad van, nehéz a természetem, néha nem tudom fékezni indulataimat. Van úgy,
hogy többet gondolok magamról, és ez kicsit felfuvalkodottá tesz.
Mindenki annyi, amennyit gondol magáról, válaszolta Jézus.
De próféta, miért van az, hogy úgy érzem, sokszor túl sok a teher, ami rám
nehezedik. Mitől van ez az érzésem. Mindenkinek annyi a feladata amennyit rámér
az Úr. Sem több sem kevesebb.
Látom okos ember vagy. Úgy érzem, hogy barátok lehetnénk. kecsegtette Heródes,
de Jézus kitért a csapda elől.
Nekem még az ellenségem is a barátom.
Miért is.
Azért, mert bírom a megbocsátás karizmáját. A Tízparancsolatban benne van,
szeresd felebarátodat, miként ellenségeidet is. Bocsáss meg az ellened
vétkezőknek. Bírom a szeretet és megbocsátás tudományát. És élek vele. Te is
így vagy ezzel nagyuram. Meg tudsz bocsátani az ellened vétkezőnek.
Nem, sajnos nem. Még sokat kell tőled tanulnom. Ezért is szeretnélek kis időre
magam mellett tudni. Tanításaidat hallgatni. Esetleg udvari méltóságra emelni
téged, tanácsnokommá tenni. Rangokkal és dicsőséggel, gazdagsággal, pompával
elhalmozni...
Én rangok nélkül is a barátod vagyok, testvéred, mert az Úrban egyenrangúak
vagyunk. Mindannyian egyazon isten gyermekei... A király döbbenten hallgatta ezt az érces
hangú csodálatos embert. Nem tudott szabadulni szavai bűvöletéből. Pedig még
hátra volt az esti vigasság a próféta megkísértése. Így válaszolt neki.
De hát próféta, nem gondolod, hogy az egyenlők között is vannak egyenlőbbek és
az egyenlőbbek között is, vannak még egyenlőbbek...
De hiszen Isten előtt mindenki egyenlő. Isten egy mércével mér.
És neked mi közöd istenhez. Próféta, messiás vagy, ki vagy te tulajdon képen,
csodálatos férfiú. Mondd, ki vagy.
Én az Isten Fia vagyok.
Meghajlok előtted. De hát nem az isten fiai vagyunk-e mindannyian kérdezte
újból Heródes. Jézus így válaszolt.
De igen, mindannyian az isten fiai vagyunk, de mindannyiunk közül is van, aki a
legkedvesebb neki.
És te ez lennél, próféta.
Engemet az Úr kiválasztott. Anyám Mária a Szentlélek által teherbe esvén, szűznemzéssel
szült engemet, egyenesen a Teremtő Isten kedvére. Én az Isten Fia vagyok.
Értem én, nézett rá kiguvadt szemekkel Heródes. És ezért hív a nép messiásnak.
Netán, mint Isten Fia amolyan hírnökféleként hirdeted isten királyságának
eljövetelét. Jól beszélek.
Hamarosan eljő istenek királysága, és isten országa, ahol mindenki egyformán
üdvözül, és részesül Isten szeretetében. Együtt üljük körül az égi terített
asztalt. Nem lesznek sem gazdagok, sem szegények. Mindenki boldog lesz, nem lesznek
éhesek és jóllakottak.
Heródes így szolt, erről jut eszembe, jöjjetek ide az asztalhoz, egy kis
gyümölccsel kínállak meg benneteket és egy pohár tüzes ciprusi borral.
Fogadjátok ezt el tőlem, egyszerű negyedes királytól...
Köszönettel elfogadjuk, mondta Jézus és az asztal mellé helyezett zsámolyokra
telepedtek. Jézus egy fügét vett a kezébe és jóízűen falatozni kezdett. A
szolgák kitöltötték a bort a kupákba. Kukul kán nem bírván szomjával erősen
kacérkodott a teli kupával, de az etikett nem engedte meg, hogy az uralkodó
előtt igyon. A király látva Kukul kán olthatatlan szomjúhozását, tósztra emelte
poharát.
Igyunk hát a messiás barátságára. Légy üdvözölve nálam messiás. És ha nem
tartod pimaszságnak, a messiásságodba vetett hitem megerősítenéd egy kicsit. Mondd,
olyan nagy kérés lenne ez, tégy velem csodát, itt, most azonnal.
Rendben van, kérésed parancs mondta Jézus és felemelte teli kupáját.
Mindannyian ajkaikhoz vitték a kupát és lehúzták, fenékig.
Kukul kán szemei elfehéredtek és kifordultak. Torkán víz folyt le. Úgyszintén
bambán meredt maga elé Heródes is, majd döbbenete üvöltésbe csapott át.
Étekfogók. Mit töltöttek a kupámba, Jordán vizét bor helyett. Lefejeztetlek
benneteket, ti gazemberek, vízzel itatok engemet és vendégeimet. Húzzátok
karóba adta ki a parancsot testőreinek. Jézus azonban megállította.
Királyom, ha meg nem sértelek, saját kezűleg tölts a kupádba ugyanabból a
kancsóból.
Rendben van dörmögte a padlizsán lilára dagadt fejű Heródes és telicsorgatta a
kupáját. Az aranylóan sárga ciprusi nedű gyógyírként csordogált le gigáján.
Mi volt ez hörögte böfögve. Csoda. Ez lenne hát a csoda.
Igen uram, ez az a csoda többek között, amit én, a messiás véghezviszek a
betegek, megszállottak gyógyításán kívül. Úgy, amint a kánai menyegzőn borrá
változtattam a vizet, most a kupákban vízzé változtattam a bort. Ezt csak az
isten fia tudja megtenni. Senki se próbálkozzék vele, mert nem sikerül neki.
Isten fia... Messiás..., hát te lennél az, akire évezredek óta vár Izrael népe,
gyere, ülj a helyemre, átadom a trónust, tégedet illet Izrael királysága.
Fejedre teszem a koronám mondta a felhevült Heródes, és Jézus fejére
biggyesztette a koronát. Jézus azonban levette és visszahelyezte Heródesre.
A korona jó helyen van a te fejeden, és te biztosan ülsz Izrael trónján. Neked
uralkodnod kell. Lavírozni, hogy a rómaiak ne tudják elsöpörni népedet. Nekem
pedig a nép szívét kell felemelnem értjük egymást, király
Értjük mondta Heródes és döbbenetét újabb adag ciprusi borral csillapította
le. Te is király vagy Jézus, csak égi
király, az istennek fia, megváltó, messiás, próféta és rabbi. Felajánlom neked
a főpapi posztot Jeruzsálemben, a Templomban. Mit szólsz ehhez Kajafás.
Kajafás elvörösödött, eddig ő töltötte be a főpapi tisztséget, és igyekezett jó
arcot vágni a történtekhez. Így válaszolt.
Igen, igen megilleti őt ez a rang. Ajánljuk fel neki mondta és levéve főpapi
süvegét Jézus fejére tette. Jézus azonban visszaadta a remegő főpapnak tiarát
Nem fogadhatok el tőled ekkora áldozatot. Nem lehetek egy
templomnak a főpapja.
És miért.
Mert én az egész világ népeinek a rabbija akarok lenni.
Bölcs ez, vagy. Messiás az biztos. súgtak össze a főrendek és a király szavára
vártak, mit szól. A király ennyit mondott csak.
Ráérünk még erről beszélni. Vár bennünket az agapé. Vigadjunk és ismerkedjünk meg
egymással. Szeretném, ha megtisztelnéd udvaromat, és addig időznél nálam,
ameddig jól esik. Tanítsd papjaimat, udvaroncaimat, de legfőképpen engemet.
Tanítsd nekünk isten igéjét messiás.
De nem, nem fogadhatok el, ekkora kegyet uram. Szegény vándorpróféta vagyok
csak, vidéki templomokban tanító kis rabbi vagyok.
Nem, te nem vagy szegény kis rabbi te az Isten Fia vagy. És elvárom, hogy
rangodhoz méltóan viselkedjél. Ezennel kinevezlek Izrael Isten királyának.
Nem fogadhatom el mondta Jézus, de az uralkodó megmakacsolta magát. Tudta, hogy
csak így lehet Jézust megzabolázni, magához láncolni. Így replikázott.
Kinevezlek egész Palesztina és Izrael királyává. Te egész népünk istenkirálya,
társuralkodó vagy mától, míg én csak negyedes király. Nem érted ember magam
mellé és egyben fölém emeltelek. Ezt egy Heródes soha, senkivel nem tenné meg.
Érted, soha.
Rendben van uram, maradok adta meg magát Jézus és az audiencia befejeztével
elindultak a nagyterembe, ahol a véget nem érő tivornyákat szokták tartani.
A nagyteremben már együtt voltak a meghívottak. Farizeusok, vámszedők, magas rangú
katonák, nemesek és az udvaroncok. A sarokban vak zenészek hárfáiból,
furulyáiból és más hangszereiből kellemes, lágy zene szólt. A kerevetek és
pamlagok előtt hosszú sorokban megterített és mindenféle jóval roskadásig
megrakott asztalok álltak. Sürgölődő szolgák hordták az előételeket és
italokat. A lakomán résztvevők már izgatottan, halk beszélgetések közepette az
előételből csipegettek.
Aztán, végre kinyílt a tanácsterem ajtaja és belépett rajta egymás mellett
Heródes a negyedes és Jézus az Istenkirály. Heródes torzonborz szakállával,
hordóhasával inkább egy rablóvezér illúzióját keltette, míg Jézus a közel két
méteres szálfa termetével, gyönyörű, sugárzó körszakáll övezte arcával,
csillagszemeivel földre szállt angyalra hasonlított. A vendégeknek leesett
állal, szájtátva figyelték az égi jelenséget.
Isten ez, vagy maga a messiás.
Egyenesen Illés próféta reinkarnációja látogatott el hozzánk, suttogták halk
moraj közepette.
A király a terem közepén álló kerevethez vezette Jézust, míg ő maga a mellette
lévő kereveten foglalt el félig fekvő ülőhelyet. Mögöttük kullogtak be a
tanácsurak és a három meghívott főpap. A vacsora kezdetét vette. Jézus
csipegetett az előételekből, néha ajkához emelte hibiszkusz üdítőjét, melyet
egy szolga szorgalmasan töltögetett neki. Ebbe volt belekeverve az ajzószer. A
sok kíváncsi szem mind őrá szegeződött. A király másodhegedűs szerepre
kényszerült, de most nem bánta. Jézus megnyerése volt a cél.
Heródes emelkedett szólásra, mintegy elébe menve a kíváncsiságok kielégítésének
és megkérdezte Jézust.
Királytársam, te, aki Isten Fiának, Messiásnak tartod magad, beszélnél-e nekünk
tudatlanoknak isten országáról, aminek eljövetelét oly lelkesen hirdeted,
Kérlek, homályosíts fel bennünket próféta.
Jézus átható tekintetével ránézett a dölyfös királyra és csillagszemének arany
nyilaival valósággal felnyársalta. Úgy szúrta fel hitvány testét tekintetére,
mint szarka a pondró férget hegyes csőrére. Aztán a hatásszünet után így szólt.
Mihez hasonlít isten országa. Mihez is hasonlíthatnám. Hasonlít a mustármaghoz,
melyet fog az ember és kertjében elvet. Az felnő és akkora fává lesz, hogy ágai
közt fészket rakhatnak az ég madarai látván az értetlen tekinteteket tovább
folytatta. Mihez hasonlítsam Isten országát. Hasonlít a kovászhoz, melyet fog
az asszony és három véka lisztbe vegyít úgy, hogy az egész megkovászosodik.
A jelenlevők összenéztek, és értetlenül rázni kezdték a fejüket.
Ez lenne hát a titok. Az isten országa, ahová mindenki vágyakozik. Ez semmi...
Érthetetlen. Nem egyezik a papjaik által hirdetett fényes égi paradicsomi
elképzelésekkel.
Jézus látva arcukon a kétséget, így folytatta.
Kevesen vannak, akik üdvözülnek. Éppen ezért mondom nektek, hogy igyekezzetek
bejutni a szűk kapun, mert sokan akarnak majd bemenni, de nem tudnak. Amikor
zörgettek majd a mennyek országának ajtaján a mennyei Atya, kiszól, majd nem
tudom, honnan vagytok. Mire ti bizonykodni kezdtek, hiszen veled együtt ettünk
és ittunk. A mi utcáinkon tanítottál. De ő megismétli. Nem tudom, honnan vagytok.
Távozzatok tőlem mind, ti gonosztevők. Sírás lesz ott és fogak csikorgatása,
amikor ott látjátok majd Ábrahámot, Izsákot, Jákobot és az összes prófétákat
Isten országában, magatokat pedig kitaszítva onnan. Jönnek majd napkeletről,
északról és délről, napnyugatról és asztalhoz ülnek egy agapéra isten
országában. Vannak tehát utolsók, kik elsők lesznek, és elsők kik utolsók
lesznek Isten országában, szólott és végignézett a lehunyt szemű vendégseregen.
Érezte, hogy szavai telibe találtak.
Szépen szóltál próféta. Szavaid égettek, mint a tűz. Dicsérte fogcsikorgatva Heródes, majd még
hozzátette Ha jól értettük szavaidat, akkor, akik most fenn vagyunk a
társadalmi ranglétra tetején utolsóként fogunk üdvözülni, míg, akik lenn vannak
a mocsárban és termelik nekünk a javakat, azok előttünk jutnak be. Javíts, ki
ha így gondoltad próféta.
Valahogy így királyom. Már megbocsáss kemény szavaimért, de ez az igazság.
Igazság, igazság... Mindenki ezt szajkózza. De hát van-e egyáltalán kollektív
igazság vetette közbe a vendég Parthus herceg Arameus.
Herceg úr, csak egy igazságot ismerek, az önvaló igazságát. És mert az önvaló
bennünk van, így az igazság is bennünk lakozik. Ha eljut az ember oda, hogy
szembesül az önvalóval, megélni és egyesülni vele, az, maga a tökély az önvaló
teljessége. Továbbmegyek egy lépéssel hercegem. Az önvaló teljessége pedig nem
más, mint maga az isten. Isten pedig benned él, nem különálló tőled.
Ezek szerint, hebegte a herceg felbátorodva, én magam lennék az isten.
Igen, barátom egyedül te magad vagy az isten. Mindannyian Isten egy kis
szikrája vagyunk, csak és összesen együtt alkotjuk magát a teljességet, a
Teremtő Istent.
Hát ez döbbenetes, állapította meg Heródes és bort töltetett a kupába. Ezzel
mintegy jelezte, hogy befejeződött a tanítás, és kezdődhet a lakoma. A
felszolgálók hatalmas ezüsttálakon hordták a finom apróvad pecsenyéket, bárány
és kappansülteket, libanyakat töltve, rákokat és halakat aszpikban. Ahogy
fogyott az étel és az ital, úgy emelkedett a hangulat. A vad, kéjt
felkorbácsoló zene felsikított és betáncoltak a fátyoltáncot járó hastáncos nők
és ifjak. A tánc, a meztelen testek látványa felgerjesztette a tivornyázók
libidóját. Mohón ölelgették a fátyoltánc végén anyaszült meztelen fiúkat és lányokat.
Ki, ki a kerevetjén vad szeretkezésbe kezdett választottjával. Ekkor a zene
lecsendesedett és kitárult a rejtett ajtó. Belibbent rajta a földöntúli
szépség, Salome. Minden szem rászegeződött. De ő nem törődött senkivel. Jézus
csillagszemeibe függesztette átható őzbarna szemeinek tekintetét és csak neki
járta a hétfátyol táncot.
Jézus elbűvölten nézte és az italába kevert afrozidiákumok által
felkorbácsolódott gerjedelme. Olyan ellenállhatatlanul növekedett a libidója,
hogy bíborlándzsája majd kidöfte fehér galabiáját.
Amikor az utolsó fátyol is lehullott, ott állt Jézus kerevetje előtt a hófehér
testű Vénusz. Hollófekete haja vállaira omlott, dús, fekete szeméremszőrzettel
borított vénuszdombjából, mint vérpiros hibiszkuszvirág kitüremkedtek
szeméremajkai. Egy pillanatra kimerevedett a kép és Jézus lelkén átfutott a
vágy. Lehunyta szemeit és ott, abban a pillanatban szembesült önvalójával.
Betöltekezve Istennel, feloldozást nyert az önmegtartóztatás alól és úgy
érezte, hogy maga az isten áll előtte, és egyesülnie kell vele. Salome erre a
pillanatra várt. A lehunyt szemű próféta ölébe kuporodott, majd felhajtva annak
galabiáját dárdaként merevedő bíborlándzsájába ülve felnyársalta mohó
virágkehelyhez hasonlatos vagináját. Jézus megvonaglott a kéjtől és úgy
szorította magához a lányt, mintha istennel szeretkezne.
Miután kielégültek, kinyitotta szemeit és zavartan nézett körül. A király
harsány nevetésbe tört ki és így bíztatta, na, próféta rajta, folytassad. Ne
törődj semmivel, hiszen most szembesültél önvalóddal. Hanem mondok én neked
valamit.
Hallgatlak uram rebegte Jézus.
Te leszakítottad az én illatos kertemnek a legszebb, magamnak tartogatott
virágát. Adj nekem cserébe egy másik virágszálat.
Parancsolj mondta Jézus.
Cserébe kérem tőled Tamást Zengő Hárfa, ezt a kedves ifjú tanítványodat. Őt
kívánom és szeretném magamévá tenni, ha nem haragszol.
Jézus habozni látszott, Tamásra nézett, majd így gondolkodott.
Miért ne, ha Zengő Hárfát rálőcsölöm, akkor isteni megfigyelés alatt tarthatom,
nem árthat nekem. Tamással meg majd lerendezem a dolgot. hogy lelkiismeretét felmentse,
Kukul kánhoz fordult.
Mit szólsz a cseréhez Simon-Péter.
Tedd, amit isten akar hárította el a választ Kukul kán, de egy cinkos
szemhunyorítással jelezte, vette a lapot. Adja oda a királynak nyugodtan Zengő
Hárfát. Jézus a királyhoz fordulva ekképpen válaszolt.
Elfogadom a cserét, neked adom Tamást, de a lányt nem viszem magammal, ekkora
áldozatot nem fogadhatok el tőled.
Szóval visszautasítasz. Elszomorítasz messiás. Gondold meg. Van még rá időnk,
aztán majd eldöntöd, hogy magaddal, viszed-e na, áll az alku.
Áll mondta Jézus és többet szólni nem tudott, mert ajkaira forrasztotta Salome a szót..
A zenészek ezután belecsaptak a húrokba és folyt tovább a végeláthatatlan
tivornya. Salome pedig Jézus nyakába csimpaszkodva, sírva, könyörögve kérte,
hogy vigye magával.
Vigyél el próféta, vigyél ettől a gyilkos sátánfajzattól. Megölte az apámat, a
saját öccsét, hogy megkaparintsa a negyed birodalmat, anyámat és vele engemet.
Leszakított, mint egy védtelen virágot.
De te meg a messiás fejét kérted cserébe, Salome. Bűnös vagy te is, velejéig
romlott.
Igazad van uram, de nem tehettem másként. Gondoltam, hogy ha a messiás fejét
kérem, nem teszi meg, van annyi józan esze, így nem kell magamat odaadni neki.
De tévedtél asszony.
Tévedtem, bocsáss meg.
Erre nincs bocsánat, egy másik ember halálát kívántad, megszegve a
Tízparancsolatot. Gyilkossá váltál magad is.
Uram, legalább add meg a lehetőséget, hogy levezekeljem bűnös tettemet tűrj meg
magad mellett. Kimosom a ruhádat, megmosom a lábaidat, a szerelem nektárjával
táplálom libidódat, csak ne űzz el magadtól.
Nem lehet, én az Úr vőlegénye vagyok... Istennek a Fia nem hentereghet
hetérákkal, ez méltóságán aluli.
Akkor leszek a feleséged próféta. Esküdjünk meg.
Nem, az nem helyes, ha megosztom veled a lelkemet, akkor megrövidítem a mennyei
Atyámat.
Messiás, ne dobj el mint egy rossz cipőt... Ha eldobsz, a szemétdombra löksz.
Heródes megölet engem, mint atyámmal is tette. Irgalmazz, zihálta a messiás
fülébe, és Jézust meghatotta a lány őszinte ragaszkodása. Így szólt.
Rendben van, kövess engem. Mától kezdve újjászülettél, és ezennel
megkeresztellek mondta és a kancsóban lévő itallal, megöntözte Salome
fejét. Mától keresztény vagy Bűnbánó
Magdolna legyen mától a neved.
Köszönöm uram zokogta Salome, Magdolna és bűnbánóan a próféta lábaihoz
kuporodva egy ezüsttál hibiszkusz italban, megmosta annak lábait.
Így ért véget Heródes lakomája. Jézus még két teljes napot töltött a király
várában. Sok tanítást közölt a várnéppel és bizony, amikor továbbindultak
többen követték őt a jeruzsálemi vonulása során.
A Jeruzsálembe vezető utat újabban kiküldött 76 prófétával megerősített térítők
csapata mesterien kidolgozta. Ahány helység volt a környéken, mindenüvé
betértek és számos rokonaik, ismerőseik gondoskodtak a kellő hírverésről.
Közeledik a messiás, aki hirdeti isten országának eljövetelét.
Csodákat tesz. Vízen jár, megszaporítja a halat, kenyeret, borrá változtatja a
vizet. Mi ez, ha nem a Kánaán ígéretének újra bevallása.
Azt mondják, ő lesz a megváltónk. Apostolai hirdetik az igét, a
Tízparancsolatot. Ezen túl eszerint kell élnünk, és hamarosan isten országában
találjuk magunkat így kántáltak és beszélgettek kisebb nagyobb csoportokba
összeverődve. Feszült figyelemmel és kíváncsisággal vegyes kétkedéssel várták a
prófétamessiás eljövetelét.
A kereszténység mozgalmának kialakulásával szintén erősödött a zelóták
ellenállási mozgalma. Kisebb nagyobb összecsapásokkal provokálták és ingerelték
a hatalmat. Nem telt el úgy egy hét, hogy két-három zelóta martalócot keresztre
ne feszítettek volna. Az utak szélén, városok piacterein keresztre feszített
rablók, martalócok, zelóták hullái lassan megszokott dologgá, a mindennapi élet
velejáróivá váltak. A két mozgalom közötti különbség abban állt, hogy míg Jézus
a megbocsátás, szeretet és hit erejével, addig a zelóta forradalmárok az
erőszak, felforgatás és gyilkolás által keltett zűrzavarral akarták a rendszer
meg buktatását előidézni. Míg Jézus lelki megújulást, addig amazok
hatalomváltást sürgettek.
Mivel a zelóta mozgalom Galileából indult ki, és Jézus is galileai származású
volt, a hatalom egy kalap alá véve őket, mindkét mozgalomban ellenséget, a
hatalom sírásóját látta. Bár Heródes felismerte a keresztény mozgalomban rejlő
lehetőségeket, sőt megpróbálta Jézust maga mellé állítani, nem érhetett el
eredményt, mert Jézus tisztában volt azzal, hogy ha a mozgalmát világméretűvé
akarja tenni, akkor azt csak a mártíromság misztériumának megalkotásával tudja
elérni.
Egy, a hatalommal kollaboráns, jólétben élő próféta szavai hamisan csengenének
a nép fülében. Személyének izgató, misztikus varázsa elkopna, beszürkülne és ez
által mozgalma, lassan elenyészne.
Akkor viszont, ha ő mártírként, feláldozva magát az emberiségért, annak bűneit
magára véve megváltóként cselekszik, olyan misztériumjáték alapjait veti meg,
amire világvallást lehet építeni.
Az általa kiválasztott apostolokkal, és itt ne feledkezzünk meg az egész isteni
terv kiagyalóiról, égi segítőiről, Kukul kán, Zengő Hárfa és Rúfus, kidolgoztatta,
az eseményeket Tamással, Zengő Hárfa krónikaként naponta lejegyeztette, ezzel
megteremtve a kiküldött 72 próféta és a majdani mártíromsága után a világba
széjjelküldendő térítők számára. Tehát a kereszténység, mint eszme égi
kiagyalása egy olyan misztériumjáték alapjait képezte, amiből később liturgiát
és dogmát lehetett kialakítani.
Gondoljuk csak bele, abban a Jeruzsálemben, ahol naponta egy-két keresztre
feszítés, néha hétvégeken tömeges kivégzések voltak, kinek tűnt volna fel az,
hogy egy habókos messiásjelöltet is megfeszítettek. Senkinek. Ezért volt
szükség a misztérium széles körben való terjesztésére és a csodatételekre. És a
terv annyira zseniálisnak mondható, hogy pontról pontra bejött.
Jézus nagy érdeme az istenbe vetett rendíthetetlen hite, amivel véghezvitte a
mártíromságot. Ő valóban hitt az eszme tisztaságában, de profi térítők nélkül
mozgalma ellaposodott volna, és mivel zsidó környezetben keletkezett, a zsidók
évezredes hagyománya elnyomta volna. Éppen ezért óriási szerepe van a
kereszténység eszméjének továbbélésében és világvallássá válásában Kukul
kánnak, aki Simon Péterként vállalva a mártíromságot Rómába ment, püspökséget
alapított, és mint Róma püspöke megszervezte a birodalom fővárosán belül a
kereszténységet, aláásva ezzel a Római birodalmat. Ugyanígy nagy szerepe van a
misztérium és liturgia kialakításában Máténak, a vámosból lett apostolnak, aki
élő tanúként első kézből, mit az események résztvevője írta meg az Újszövetség
első változatát.
Jézus tehát profi szervezőgárdával dolgozhatott. Így nőtt egyre nagyobb számban
híveinek serege és a keresztelés bevett szokássá vált a hívők között. Ezzel,
mint a misztériumjáték első lépcsőfokával, elszakították az egyént múltjától,
és erős kötelékkel láncolták a vallási közösséghez. Ezzel is erősítve bennük a
másság és a közösséghez valló tartozás érzését.
Jézus és híveinek serege feltartóztathatatlanul vonult Jeruzsálem felé.
Vonulásuk közben Jerikóba értek. Az út szélén egy vak koldus ült. Amikor a vak
meghallotta a zsivajt, megkérdezte, mi történik, a Názáreti Jézus jön hozzánk
mondták neki. Erre a vak kiáltozni kezdett
Jézus, Dávid fia könyörülj rajtam.
Jézus megállt és szólt, hogy vezessék hozzá a vakot. Mikor odaért, megkérdezte.
Mit akarsz tőlem.
A vak belekapaszkodott Jézus galabiájának korcába és így könyörgött.
Azt kérem tőled, hogy láthassak.
Jézus a szemeire téve ujjait, kezét végighúzta a vak lehunyt szemhéján és így
szólt hozzá.
És most láss. Hited meggyógyított téged.. Erre a vak azonnal kinyitotta a
szemét és óbégatva ugrándozott.
Látok. Látok az Úr meggyógyított engem. Jézus ránézett és így egészítette ki a
tirádáit.
Nem én gyógyítottalak meg, ha nem a hited gyógyított meg téged.
Látta a jelenetet a városkapuhoz épített vámház bódéjában ülő Lévi nevű vámos,
aki szintén Galileából származott, és mivel ezt a nép szemében gyűlöletes
mesterséget űzte, tisztátlannak számított. Merőn nézte a jelenetet és Jézus
bűvöletébe esett. Jézus felfigyelt a vámos csodálkozására és hozzálépve a vállára
téve kezét így szólt hozzá.
Kövess engem és a vámos szó nélkül felállt zsámolyáról és csapot, papot, a
beszedett pénzt is, hátrahagyva beállt Jézus követőinek sorába. A művelt,
írástudó és pénzügyi zseni nagy hasznára volt a kereszténységnek. Mivel
birtokában volt az írásbeliségnek, átvette Tamástól a krónikaírást és később
ezeket a Tamás és őáltala leírt feljegyzéseket, szerkesztette be az
Újszövetségbe.
Az előbbi jelenet után bementek Jerikóba és Lévi Máté elvitte Jézust a város
leggazdagabb adószedőjéhez vendégségbe. Mivel, mint azt már az előbb
említettem, az adószedők, mint Róma kufárjai a zsidónép szemében érinthetetlen,
bélpoklos személyeknek számítottak, akikkel tisztátalanságuk miatt nem
érintkezhetett jó érzésű zsidóember.
Zákeusz alacsony termete, púpos háta, vörös, rőt hajzata és kaporszakálla miatt
eleve visszataszító emberként hatott. Zákeusznak hívták ezt a vámost.
Alacsonysága miatt felmászott a kapuja előtt álló fügefára és onnan figyelte a
tömeget és a tömegből kimagasló Jézust. Jézus észrevette a fán kuporgó gnómot
és így szólt hozzá.
Zákeusz szállj le hamar, ma a te házadban kell megszállnom.
Ő sietve leszállt és szélesre tárta a kaput Jézus és követői előtt. Örömmel
ismerte fel Jézus oldalán Lévit, vámos társát, és amikor az közölte vele, hogy
mindenét hátrahagyva beállt Jézus követői közé. Zákeusz így szólt Jézushoz.
Nézd uram, a vagyonom felét itt és most szétosztom a szegények között, s ha
valakit megcsaltam valamivel, még négyannyit adok helyette Jézus erre
kijelentette.
Ma üdvösség köszönt erre a házra, mert ő is Ábrahám fia a vámosról van szó.
Tehát itt is láthatjuk Jézus forradalmi tettét szembeszegülve a zsidó
hagyományokkal megszáll és elfogadja a barátságát a tisztátlan vámosnak. Ezzel
jelezve mozgalmának nemzetközi, egyetemes jellegét.
Jézus tehát apostolaival bement Zákeusz házába, ahol pazar vendéglátásban volt
része. A több ezer hívet letáboroztatta a város szélén lévő mezőre. A szokásos
módon halat, kenyeret és bort materializált nekik és megvacsoráztatta őket is, míg
maga pedig Zákeusz lakomáján vett részt.
A lakomán elmondott egy példabeszédet, ami így hangzót.
Egy előkelő ember kezdte, idegen országba ment, hogy ott királyi méltóságot
nyerjen, de aztán visszatérjen. Előhívta tíz szolgáját és átadott nekik tíz mínát,
kereskedjetek vele, mondta, amíg visszatérek. Polgártársai azonban gyűlölték
őt. Követséget küldtek utána és tiltakoztak: Nem akarjuk, hogy ez legyen a
királyunk. Amikor elnyerte a királyi méltóságot, mégis hazatért. Hívatta
szolgáit, akiknek a pénzt adta, hogy megtudja, ki mennyit szerzett vele. Előlépett
az első és így szólt, Uram, mínát tíz mínát hozott. Jól van te derék szolga,
mondta neki, mivel kevésben hű voltál, tíz város kormányzását bízom rád. Jött a
második és így szólt, Uram, mínád öt mínát hozott. Ennek azt mondta, Te öt
várost kormányozzál. Jött a harmadik és kijelentette, Uram, itt a mínád.
Elrejtettem zsebkendőmbe. Féltem ugyanis tőled, mert szigorú ember vagy,
elveszed, amit le nem tettél és learatod, amit nem vetettél. Magad szájából ítéllek
meg, te haszontalan szolga, kiáltott rá. Tudtad, hogy szigorú ember vagyok,
elveszem, amit le nem tettem és learatom, amit nem vetettem. Miért nem adtad
hát pénzemet a pénzváltónak, hogy meg jövet kamatostul kaphattam volna vissza.
Aztán a körülállókhoz fordult. Vegyétek el tőle a mínát és adjátok annak,
akinek tíz mínája van. Azok megjegyezték, Uram, hiszen már tíz mínája van.
Mondom nektek: mindannak, akinek van, még adnak, hogy bővelkedjék, akinek pedig
nincs, attól még azt is elveszik, amije van. Ellenségeimet pedig, akik nem
akarták, hogy királyuk legyen, hozzátok ide, és öljétek meg szemem láttára.
A lakoma vendégei elgondolkodva hallgatták a példabeszédet. Zákeusz mélyen
magába szállt és erősen gondolkodott rajta, hogy felveszi a kereszténységet, de
most még nem érett meg erre. Így most nem csatlakozott Jézus követőihez. Úgy
gondolta, hogy vagyona felét még szétosztja a város szegényei között, aztán a
másik felét pénzzé téve beáll majd Jézus táborába és utánuk megy Jeruzsálembe,
hogy pénzével segítse az ügy diadalra jutását.
Továbbindulva Czezáreába érkezvén, letáboroztak a Czezárea és Filippi közötti
mezőn. Ekkor már követői száma több ezerre rúgott. Jézus esténként maga köré
gyűjtötte apostolait és a térítésre alkalmasnak ítélt embereit. Okította őket
az evangéliumra, és igyekezett ezeken e kis szemináriumokon az Újszövetség
alapeszméit elsajátíttatni velük. Mivel igencsak feszegették égi mivoltát,
egyszer megkérdezte tőlük.
Engemet, az embernek a fiát, kinek mondanak az emberek a tanítványok így
válaszoltak neki.
Mondanak egyesek keresztelő Jánosnak, mások Illésnek, némelyek Jeremiásnak,
vagy egynek a próféták közül. monda pedig nékik Ti kinek gondoltok engem.
Simon Péter, Kukul kán így szólalt meg. Te vagy a Krisztus, az élő Istennek a
Fia.
Jézus ránézett és így szólt, Boldog vagy Simon, mert nem a test és vér
jelentette ezt néked, hanem az én mennyei Atyám. De én mondom néked, hogy te
Péter vagy kőszikla és ezen a kősziklán építem fel az én anyaszentegyházamat,
és a pokol kapui nem vesznek rajta diadalt.
Péter feszülten hallgatta. Szavai egybevágtak az isteni tervvel. Jézus kis
hatásszünetet tartva, felé fordulva, egyenesen neki beszélve folytatta.
Én néked adom a mennyek országának kulcsait, és amit megkötsz a földön, a
mennyekben is kötve lészen Itzamná által, és amit megoldasz e földön, az a
mennyekben is oldva lészen.
Jézus itt, először nyilatkozta ki híveinek, hogy ő maga a Krisztus a megváltó
Jézus Krisztus messiás és egyben kérte őket, hogy óvatosságból senkinek se
említsék ezt egyelőre, elég, ha ők tudják csak. Ekkor, ezen az estén jelentette
ki, hogy neki Jeruzsálembe kell mennie és meg kell vívnia harcát a
Szanhedrinnel Vének tanácsa főpapokból és törvényszéki emberekből álló 23 tagú
nagytanács.
A nagyjelentőségű kinyilatkoztatás utáni reggel elindultak és délfelé,
Betániába az Olajfák hegyének közelébe értek. Két tanítványának mondta akkor.
Menjetek a szemközti faluba. Amint betértek, találtok ott egy megkötözött
szamarat, amelyen még ember nem ült. Oldjátok el és hozzátok ide. Ha valaki megkérdezi,
miért oldjátok el, feleljétek, az Úrnak van szüksége rá.
A küldöttek elmentek és mindent úgy találtak, ahogy mondta. Mikor eloldották a szamarat,
gazdája megkérdezte.
Miért oldjátok el a szamarat.
Az Úrnak szüksége van rá mondottak. Elvezették a szamarat Jézushoz,
ráterítettek egy teveszőr pokrócot és Jézust ráültették. Így vonultak, amíg
elértek az Olajfák hegyének lejtőihez. A kusza rendetlenségben, hömpölygő
menetben így kiáltoztak a felajzott hívek.
Áldott legyen a király, ki az Úr nevében jön el. Békesség a mennyben, dicsőség
a magasságokban.
A tömegben lévő farizeusok aggódva kérlelték Jézust.
Tiltsd meg mester ezt az tanítványaidnak, mert abajgatásaikkal még bajt hoznak
ránk. Jézus gondolkodott egy kicsit, majd e szavakkal fordult az aggódókhoz.
Mondom néktek, ha ezek elhallgatnak, akkor a kövek fognak megszólalni.
És akkor leomlanak Jeruzsálem falai egészítette ki szavait Péter Kukul kán.
Jézus ekkor Jeruzsálem falai felé nézett és így folytatta a megkezdett
gondolatot.
Jönnek majd napok, amikor sáncokkal vesz körül ellenséged, bekerít, és
mindenfelől ostromol. Elpusztítanak tégedet és gyermekeidet, akik benned
laknak, jaj, lesz neked Jeruzsálem. Nem hagynak benned követ kövön, mert nem
ismerted fel meglátogatásodnak idejét.
Este a szokásos módon élelmet materializálva megetette híveit, majd
letáboroztatta őket az Olajfák hegyének tövénél. Legszűkebb baráti körülvették,
az apostolokkal és pár újabb kiválasztottal felment a hegyre. Ott folytatta a
szemináriumi képzésüket. Szabadon elmondhatta nekik a kétségeit. Máté, a vámos
buzgón jegyezte szavait, anyagot gyűjtve későbbi evangéliumához, az
Újszövetséghez. Jézus így beszélt hallgatóihoz.
Még egyszer megismétlem nektek, az egész világmindenség lényege, Isten
szeretetét. Ez a kőszikla, amelyre a világ sorsa és jövője épül.
És a hit. Mondottad többször, hogy a hittel köveket mozdíthatunk meg. kérdezte
Simon júdás az egyik próféta.
A hit olyan, hogy ha elég erős benned, az istenbe vetett hitre gondolt, akkor
egy hajszálra kötve, akár egy hegyet is felemelhetsz. De, ha szikrája sincs
benned a hitnek, akkor elég egy porszem is, hogy maga alá temessen és
meghaljál. Ezért csak előre szabad nézni, csak a jövő útját szabad járni. Csak
az isten országát keressétek, a többire ne legyen gondotok.
Mi a messiás szerepe ebben az örök üdvösség keresésben Jézus kérdi tőle Júdás
Tádé.
A messiás az a vőlegény, akit a szolgáknak és szüzeknek egyaránt várniuk kell.
Az ő lakodalma az örömünnep, melyre még a csonkabonkák is hivatalosak, mert a
reálisabb emberek a fülük mellett eresztik el a felhívásomat és különböző
ürügyekkel igyekeznek elmaradni a lakodalomról. A messiás az ember fia, aki el
fog jönni hatalommal és dicsőséggel az ég felhőiből, vele lesznek az ég
angyalai és trónusán ülve ítéli meg a világ népeit, hogy azok könyörültek-e az
éhezőkön és a szomjazókon, felruházták-e a mezíteleneket, meglátogatták-e a
betegeket és a börtönökben sínylődőket.
Ezek szerint a messiás az Úr vőlegénye lenne, és mennyei lakodalom, melybe
hivatalos mindenhívő, az ő lakodalmukat jelentené, kérdezett Jakab.
Így igaz, én az Úr elkötelezettje vagyok. Az Úrban járok, vele vagyok
eljegyezve.
Ha jól értem szavaidat, akkor elutasítod a földi szerelmet, a szeretkezést, az
élvezetek hajszolását, mert ezeket bűnnek tartod.
Nem teljesen válaszolta Jézus, hiszen szaporodni kell. A szeretet viszont
egyetemes. Föl lehet olvadni egy másik ember feleség, férj szeretetében
ugyanúgy, mint Isten szeretetébe. Mert jegyezzétek meg, Isten a végtelen
szeretet, s aki benne él, csak szeretetben élhet.
Nem tilos hát megadni a testnek, ami jár neki, az ételek, italok élvezését,
asszonyok ölelését kérdezte Máté.
Nem, nem. Isten úgy rendelkezett, hogy add meg a testnek, ami jár neki, és add meg
a léleknek is az ő kenyerét.
De Jézus, hiszen te önmegtartóztatóan élsz, elutasítod a földi szerelmet, arra
hivatkozva, hogy az Úr vőlegénye, jegyese vagy.
Nem, nem, ez tévedés. Én, mint rabbi, próféta, messiási feladatokat látok el.
Az új hit bevezetése, kidolgozása és megszilárdulása nem tűri a családi
köteléket. Viszont a testi szerelemből nekem is kijut, ne feledjétek, hogy
mellettem, van Magdolna, akivel megosztom éjszakára derékaljamat. Magdolnában
Istent ölelem és szeretem. Mikor benne kielégülök, istennel egyesülök lélekben.
Értitek, e már Én nem a szüzességet kérem számon, apostolaimon, hanem a családi
kötöttség felfüggesztését, hogy minél több idő és erő maradjon a térítés embert
próbáló munkájának végzésére.
Értjük és tudomásul vesszük Jézus, de azért teljesen nem lehet az ezer éves
törvényeket elvetni. Vannak benne örökérvényű dolgok is jegyezte meg Péter.
Én megtartottam a legfőbbet, a Tízparancsolatot. Ebben minden benne van, de
fölöslegesnek tartok olyanokat, mint, a böjtöt, a tisztálkodási rituálékat, az
ételekre való tilalmakat, a kóserság intézményét. Ezek felesleges
önsanyargatások.
De Jézus, ezzel az ősi zsidótörvényeket teszed semmissé. Mi lesz velünk, ha
lerombolod a múltat.
Akkor a romokon új vallást építünk. Hát nem értitek, hogy csak a régi teljes
lerombolásával, a romokon lehet újat építeni.
Lerombolnád a templomainkat is kérdezték.
Nem. Megmondtam nektek, ez a vallás, amit én hirdetek, világvallás. A
zsidóknak, ha annyira ragaszkodnak hozzá, meghagyom ezeréves vallásukat,
rituáléikat. Én a világ népeit ajándékozom meg az új vallással. Természetesen,
ha egy zsidó megkeresztelkedik általam, akkor ő is részesül isten szeretetében
és az új vallásban.
De hát uram, az a sok tisztátlanság, a sertéshúsevés, a tréfli baromfiiak,
kacsák, libák elfogyasztása, nem vezet-e megbetegedéshez okoskodott Fülöp.
Jézus így intette.
Nem az szennyezi be az embert, amit megeszik, hanem ami kijön belőle, a lélek
rossz indulatai a hívek megdöbbentek szavain, de elfogadták a magyarázatot.
Mit jelentettek azok a szavaid Jézus, hogy, Jaj neked Jeruzsálem, talán a
templom lerombolására készülsz.
Bár megtehetném, de nem célom a zsidó hitvilág és annak templomainak
lerombolása. Követőimre, utódaimra és térítőimre vár az a munka, hogy a
keresztény egyházat, intézményeit, templomait, a liturgiákat kidolgozzák és
felépítsék az egyetemes keresztény vallást. Értitek, én egyetemességben
gondolkodom. Olyan vagyok, mint a szántóvető. Elvetem a magokat, ti
megművelitek a kicsírázó gabonát, de a termést majd az eljövendő nemzedék
aratja le.
Úgy gondolod, hogy amikor már mind az égben leszünk, akkor jön el a földön
isten országa és mi újból lejövünk ide megszemlélni művünket, kérdezte Jakab izgatottan.
Igaz, ez tökéletesen így lesz, ahogy mondtad.
Köszönjük neked Jézus Krisztus, urunk és megváltónk, zúgta a tanítványok
kórusa. Péter így szólt, berekesztve az éjszakába nyúló szemináriumot.
Most pedig mondjuk el a Miatyánkot zárásként és hagyjuk magára a messiást,
mondta és belekezdett a napokkal ezelőtt Mátéval közösen megszerkesztett
Miatyánkba. A szöveget Máté mondta soronként elő, a tömeg utánuk mormogta.
Tanuljátok meg fejből testvéreim a Miatyánkot és tanítsátok meg a hegy tövénél
várakozó tömegekkel is. Holnapra megírjuk nektek, a Hiszek egyet és azt is
megtanítjuk veletek. Most pedig térjetek nyugovóra mondta Jézus és Péterhez
fordulva így szólt.
Maradjatok velem, Mátéval, hogy a Hiszek egy Istenben című zsoltárt,
megszerkesszük még ma éjjel.
Így is történt. Péter Kukul kán a teremtő Atyával, Itzamával űrtelefonon
keresztül jóváhagyatta a szöveget és Máté gondosan papírra, vetette. Másnap
reggel az írnokokkal több példányban lemásoltatták és kiosztották az apostolok
és térítők között. Reggel már a Miatyánkkal ébresztették a napot.
Jézus a két apostollal egész éjjel fennmaradt az Olajfák hegyén. Itzamná az
űrtelefonon személyesen beszélt Krisztussal és óvta őt a meggondolatlan
cselekedetektől.
Tisztában vagy-e avval, hogy a vesztedbe rohansz. Túl nagy és gyors léptekkel
terjeszted a hitet, és ez másoknak nem fog igazán tetszeni a papság fog
életedre törni először, majd megpróbálnak a rómaiak által elveszejteni, ha
elhallgattatni nem tudnak. Vedd tehát lassabbra lépteidet, ne rohanj a halálba.
Nem tudom uram.
Miért.
Mert az időm rövid, a feladat pedig nagy.
Ne törődj most ezzel, majd segítenek az apostolok. Lassíts, fiam a tempón
Nem tudok lassítani uram
El fognak pusztítani ember. Ezt akarod.
Ha kell, a halált is vállalom a hitemért.
Vesztedbe rohansz.
Nem törődöm vele.
Mártíromságra vágysz.
Ha szükséges, akkor mártír leszek, mint az emberiség megváltója.
És ha nem engedem, ha szükségem van rád élőként.
Uram, többet fogsz érni egy halott messiással, mint az élővel, hidd el, én érzem,
ismerem az emberi lelkeket.
Nálamnál nem jobban, hiszen én alkottam meg az embert.
Uram, bízzad rám a dolgot. Én magam, segítség nélkül akarom megvívni ezt a
harcomat.
Elutasítod hát az isteni segítséget.
El uram.
Én azért akaratod ellenére és tudtodon kívül segíteni foglak
Sorsomat a kezedbe ajánlom Uram mondta Jézus, és magába szállva elimádkozta a
Miatyánkot. Mire végeztek a hegyen, felkelt a Nap. Letekintve a hegyről jólesően
hallgatták a sok ezer torokból az ég felé szálló Hiszekegyet és a Miatyánkot.
Ennél szebb napfelkeltét soha el nem képzelhettek maguknak.
Az Olajfák hegye közvetlen Jeruzsálem határában, kétórányi járásnyira állt a
várost vezető falaktól. Az időközben több ezerre duzzadt tömeg megreggelizvén
és megtisztálkodva felsorakozott a Jézust cipelő szamár mögött és elindultak a
jaffai kapu felé.
Ezt a tömeges vonulást használták ki a zelóták és elvegyültek a tömegben. A
több ezres zarándok seregből lehetetlen lett volna az őröknek kiemelni a
zelótákat. Így azok simán bejutottak a tömeggel a városba. Míg a zarándokok a
templom felé vették az irányt, addig a zelóták Barabás vezetése alatt az óváros
sikátoraiban gyülekeztek, várva a jelet a támadás megindítására. Az volt a
stratégiájuk, hogy az ünnepi készülődésben észrevétlenül a helyőrség őrt-állóit
mészárolják le, majd a kapuőrökkel végezvén a helyőrségi laktanyában, pihenőben
lévő katonákkal és a parancsnokkal végeznek.
Úgy remélték, hogy ha a vérengzéssel sikerült a tömeget fellázítani, akkor
nagyrészüket maguk mellé állítva elfoglalják a rómaiaktól a várost és végeznek
magával Pilátussal is.
Jézus ez alatt szamárháton, hívei által követve, a templom elé érkezett.
Belépve az egyházadót szedő vámosokba botlott, majd a hosszú folyosó és kerengő
alatt asztalok mögött álló és ülő pénzváltók, kereskedők siserahadán állt meg
tekintete. Iszonyú haragra gerjedt és a karjára tekert vezeklő szíjjal
csapkodva, az asztalokat felborogatva kiűzte a kufárokat a templomból. Ugyanígy
tettek társai is. A csetepaté közben kimagaslott szálfa termete a tömegből és
érces hangon így kiáltozott.
Az én házam, az imádság háza, ti pedig rablóbarlanggá tettétek.
Miután így sikerült megtisztítania a templomot, beözönlöttek hívei és három-négy
napon át ott tanította őket. A templom Szanhedrinje, háromtagú ítélőbírókból
álló tanácsa, eleinte tehetetlenül szemlélte a történteket. Nem tudták mitévők
legyenek. Hiszen akkorra tábora és olyan hatalmas népszerűsége volt Jézusnak,
elítélése és a forgalomból való kivonása, forradalmat robbanthatott volna ki.
Ráadásul történt mindez pénteken, a kovásztalan kenyér ünnepén, a húsvéti
ünnepségsorozat előestéjén.
Így azt a taktikát választották, hogy a Nagy Templomban tanítás közben
odalépnek hozzá és kérdéseikkel megpróbálják zavarba hozni és lejáratni őt. Így
is tettek. Odalépve hozzá Arám Lévi a Szanhedrin egyik tagja, így kérdezte őt.
Mondd meg, miféle hatalommal teszed ezeket. Ki adta neked ezt a hatalmat,
ehhez. Jézus, kérdéssel felet neki.
Én is kérdezek tőled valamit. Mondjátok meg János keresztsége a mennyből való
volt-e vagy az emberektől.
A Szanhedrin tagjai tanakodni kezdtek egymás között és így beszéltek.
Ha azt mondjuk neki, hogy a mennyből volt, azt feleli majd, hogy hát akkor
miért nem hittetek neki. Ha pedig azt mondjuk, az emberektől, az egész nép
megkövez bennünket, mert meg vannak győződve róla, hogy János próféta volt.
Ezért azt válaszolják, hogy nem tudják honnan volt.
Erre Jézus így felelt nekik.
Akkor én sem mondom meg nektek, hogy milyen hatalommal teszek így válaszolta és
a néphez szólva egy példabeszédet mondott nekik.
Egy ember szőlőt ültetett. Bérbe adta a szőlőmunkásoknak és hosszabb időre
elutazott. Mikor eljött az ideje, küldött egy szolgát a szőlőmunkásokhoz, hogy
szolgáltassák be a szőlő termését. Ám a szőlőmunkások megverték, és üres kézzel
elkergették. Küldött egy másik szolgát, azt is megverték és szitkozódva, üres
kézzel elkergették. Küldött egy harmadikat, de azt is véresre verték és
kidobták. Akkor a szőlő ura így tanakodott magában. Mit tegyek.
Elküldöm kedves fiamat, őt csak becsületben tartják. A
szőlőmunkások azonban a fiú láttára bíztatták egymás.: Itt az örökös. Öljük
meg, és a miénk lesz az egész öröksége. Kidobták a szőlőből és megölték. Vajon
mit tesz erre a szőlő ura. Elmegy, megöli a szőlőmunkásokat és a szőlőt
másoknak, adja bérbe. Ennek hallatára kifakadtak Isten ments ettől. Ő azonban végignézett
rajtuk és így szólt, Mit jelent akkor ez az Írás.
a kő, mit az építők megvetettek,
Szegletkővé lett. idáig…
Aki kőre esik, összezúzza magát, akire viszont rázuhan, azt szétmorzsolja.
Az írástudóknak és a főpapoknak az volt a szándékuk, hogy még abban az órában
elfogják őt, de féltek a néptől. Megértették ugyanis, hogy róluk mondta a
példabeszédet, így hát más cselhez folyamodtak. Joachim a másik Szanhedrin tag
így kérdezte őt.
Ha te egyenesen az Isten Fiának tartod magadat, és hatalmadat istentől
eredezteted, akkor mutasd meg nekünk Istenedet, szóljon hozzánk, hogy
szavahihetőségedet megerősítsük!
Jézus kétségbeesetten nézett Kukul kánra és Rúfusra. Azok megnyugtató
tekintetet vettek rá, és bizalmat öntve belé megerősítették hitében. Jézus
pedig ekképpen szólt a Szanhedrin tagjaihoz.
Csak kérnetek kell Istent, és megkapjátok. Ti kértétek valamit tőlem, én
továbbítom Istenhez és megkapjátok a válaszát mondta és fehér galabiába
bújtatott karjait az ég felé kitárva így fohászkodott. Mindenható atyám, mutasd meg nekik isten
országát és adjál választ a kétkedőknek. Mondd meg nekik, hogy ki vagyok én,
szólott és kezei lehanyatlottak.
A templomot hatalmas, aranyszínű fény borította el. Jézus orcája úgy ragyogott,
mint a Nap. És fenn a templom kupolájában megjelent az Úr és így mennydörgött
feléjük.
Ez az én szerelmetes Fiam, akiben én gyönyörködöm őt hallgassátok.
Aztán, amilyen hirtelen jött, olyan hamar kihunyt a nagy fényesség és eltűnt a
jelenség. A tömeg az ég felé tekintgetve végeláthatatlan óbégatással, szűnni
nem akaró hallelujázásba kezdett. A Szanhedrin tagjainak földbe gyökerezett a
lába a jelenség láttán. Így szóltak egymás között: Nem mágus-e ez, vagy
illuzionista. A napkelti bölcsek értik a szemfényvesztést. Jó lesz vele
vigyáznunk. Az egyszerű népet bűvöletben tartja, azok beveszik a trükköt, de
nekünk, ébereknek kell lennünk. Jelentenünk kell a Kis Szanhedrinnel. Ítéljék
meg ők a helyzetet és döntsenek helyettünk. Mi ehhez kicsik vagyunk.
Így is tettek és elvonulván a templomból, feljelentették Jézust a 23 tagú Kis Szanhedrinnel,
ami nem csak Jeruzsálem, hanem egész Palesztina legfelsőbb bűntető tanácsaként
szerepelt. Ugyanis amióta a rómaiak leigázták Izraelt és Palesztinát,
feloszlatták a 73 tagból álló Nagy Szanhedrin és a mindenkori helytartónak
alárendelve, egy 23 tagú úgynevezett Kis Szanhedrin engedélyeztek csak. A
községekben és városokban pedig 3 tagú Szanhedrinekre bízták a helyi
bíráskodást.
Az események azonban hirtelen felgyorsultak. Míg a Szanhedrin tagjai a nagy
templomban időztek, ez alatt Barabás és zelóták kirobbantották a lázadást. A
rómaiak azonban számítottak erre a lehetőségre, és az ünnepekre felrendelték a
helyőrségekből a vad és kegyetlen trák és macedón elit egységeket. Így ezek
halált megvető bátorsággal szálltak szembe a szintén mindenre elszánt
zelótákkal. Sokat lemészároltak közülük és Barabást a lázadás kiagyalóját
letartóztatva, börtönbe vetették. Ilyen zűrzavaros helyzetben mentek jelenteni
a történteket a Kis Szanhedrin tanácsának.
A Tanács vezetője Kajafás, felismerve a helyzet, pattanásig feszült voltát,
kiadta a parancsot, hogy este az éj sötétjében kutassák fel Jézust, fogják el,
kísérjék a tanács elé. Ki kell őt hallgatnunk és egy időre kivonni a
forgalomból, míg lecsillapodik a helyzet. Nem szabad a három napos húsvéti
ünnepeket megzavarni, mert forradalom törhet ki, és a rómaiak csak erre
várnának: beavatkozván, elsöpörnék még azt a kis függetlenséget is, amit
meghagytak nekik.
Kiadták tehát a parancsot a Kis Szanhedrin mielőbbi összehívására. Kajafás,
Annással és Joachim főpappal összeülve megbeszélte a Jézusnak szánt
keresztkérdéseket és döntöttek arról is, hogy szavazásra szólítják fel a Kis
Szanhedrin tanácsurait Jézus bűnösségének kimondására és mindenáron a
forgalomból való kivonására.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!